Tuesday, 22 March 2011

zaman sekolah

heyyaaa readers...

jom kite cerite zaman sekolah nk? umo cik ratu 20 tahun. maknenye, dh lebih kurang 3 tahun cik ratu tinggalkan zaman sekolah. bile kenang balik zaman tu, aduh seronok nye. macam2 pengalaman. cik ratu suka buat bising dalam kelas. bila cikgu x de dalam kelas, mulela macam2 gosip kelua. cerite itu ini dengan kawan. kawan cik ratu pon layan je la. kemain lagi. ade je kawan lain yg tunggu lua tengok cikgu dh naik tangge ke belum. tiba masa ade la jeritan "CIKGU DAH NAIKKKK!!!". uih, kelam kabut bukak buku. konon baik la dok diam baca buku. sungguh pelakon terbaik harapan negara. hihi.

masa mule2 cik ratu masuk sekolah, bukan main lagi kene ngorat dengan abang senior (perasan). hihi. cik ratu pon malu2 kucing (perasan kali kedua). ada yang mintak nmbr telefon (perasan kali ketiga). ada yang bagi surat cinta (perasan kali keempat). hihi. banyak nye perasan. parah dh ni. hihi. cik ratu jenis x kecoh2. tapi berita sampai jugak kat kakak senior. diorg apa lagi. pandang lain macam la. mane x nye, lelaki yang diorang minat dh minat orang lain. padahal cik ratu bukan kawan pon dengan abang2 senior tu. kenal pon idak.

bila hari guru, cik ratu kadang2 buat persembahan. ketaq lutut ni. macam nak luruh dah. tapi gagahkan jugak. nasib ade kawan2 yang lain. x de la segan sangat. tapi memang rase nak terjun lombong je. lepas buat persembahan, terasa yg diri ni 'bodoh' sebab bende macam tu pon takot. padahal x de pape pon. tapi nanti ade persembahan lain, same jugak. takot berkali kali gande, haha.

cik ratu ni x de la pandai. biase2 je. untuk naikkan nama sekolah bagi student bederet A mmg x la. setakat murid biase je. cikgu2 x memilih student. oleh sebab cik ratu ni rajin bertanya, so cik ratu rapat dengan cikgu2. sampai sekarang, cikgu2 even dr skolah rendah masih ingat cik ratu. syukur lah. kerja sekolah ade jugak yang buat, ade yang x buat. sampai skolah copy je dr kawan. pastu suruh la kawan aja. hihi. dulu kat skolah, sape x siap keje, kene duduk lua kelas. ade jugak murid yang kene pegi kelas lain, tunjuk kertas "SAYA TAK BUAT KERJA SEKOLAH". malunyee. kesian jugak kat diorg. tapi nak buat macam mana kan? dh kene dende.

rasa nak pegi sekolah balik. nak jumpa cikgu2. nak belajar kat sekolah balik. nak buat persembahan. semua la nak. rindu nye cik ratu kat sekolah. ada masa nanti cik ratu pegi la melawat. :)

salam ikhlas,
cik ratu.

No comments:

Post a Comment